Wednesday, November 24, 2010

Permulaan Blog, Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh dan salam ukhuwah buat pengunjung blog ini.

Alhamdulillah kupanjatkan syukur buat Ilahi kerana membenarkan aku terus berada di bumi ini dan membenarkan aku berkongsi luahan hati diruang ini.

Telah beberapa kali aku cuba untuk ber"blogging" namun senantiasa gagal dek kerana terlalu sukar untuk ku "update"kan blog yang ku create itu. Mungkin juga terlalu terkongkong dengan tajuk blog, yang kebanyakkan ku wujudkan bertujuan berkongsi hobiku iaitu menjahit dan membuat sulaman manik, maka bila tiada progress kerja2 hobi tersebut kerana sudah sibuk mengurus hal rumah tangga dan urusan kerja di ofis serta kurang sihat kerana kehamilanku, tiadala ter"update" pun blog2 tersebut.

Pada hari ini, ku mulakan blog yang baru, dengan harapan ia akan menjadi tempat semua perkara yang dapat dikongsi baik hobiku, hidupku, pencarianku, dan lain-lain lagi. Semoga dapat dikongsi bersama yang lain, mana tahu ia juga manfaat buat umat yang lain.

Selain itu juga, aku fikir dengan cara ber"blogging" ini dapatlah aku menulis sedikit kenangan ku mengandungkan bayi pertamaku. Walaupun sudah masuk 27minggu kandunganku, masih belum terlambat untuk ku diarikan sedikit kisah mengandungkan permata pertamaku ini. Moga-moga dimasa hadapan dapat dibuat tatapan untuknya atau hanya sebagai kenanganku sementara blog ini masih aktif.


Hari ini adalah hari yang cukup bersemangat buatku, sudah lama aku jua tidak dilanda sakit belakang atau muntah kerana morning sickness. Bersyukur sangat kerana Allah S.W.T mengurniakan aku semangat ini kerana beberapa hari ini, kerja-kerja membuat persedian untuk sambung belajar ke peringkat PhD juga semakin jelas dan ada progressnya. Alhamdulillah, semoga dikurniakan kepada ku semangat dan kesihatan ini agar dapat ku terus perjuangkan demi agama, negara dan bangsa.


Sekadar berkongsi juga, semalam sempat juga aku membaca sebuah buku ringkas dan padat bertajuk "Pemilik Cinta setelah Allah dan Rasul" dikarang oleh Fatimah Syarha.


Sungguhpun bukunya ringkas, tapi sempat juga menyentuh hati ini. Terasa juga begitu cemburu dengan kisah didalammya. Bukan cemburu yang tidak baik, tetapi cemburu akan kisah Qani'ah yang begitu sekali indah hidupnya kerana mendapat Cinta Allah. Turut juga terasa diri ini begitu kerdil di sisi-Nya kerana tidak mampu sebegitu rupa sebelum ini. Walaubagaimanapun ku masih mengharapkan keredhaan-Nya dan akan terus mencuba untuk memperbaiki diri ini. Alhamdulillah kerana Dia masih memberikan ku ruang dan hidayah dan semoga ia terus dikurniakan kepadaku agar ku tidak sesat di bumi ini. Amin.

Buat hari ini, sampai disini sahaja. Perlu memulakan hariku di pejabat juga memandangakan ada beberpa perkara yang perlu diselesaikan dalam masa yang dirancang. Semoga Allah mempermudahkan urusanku di dunia dan mengurniakan kebahagiaan akhiratku.

Salam Mesra dariku,

Hamba Allah yang mendambakan cinta-Nya
Amira Saryati Ameruddin

No comments:

Post a Comment