Saturday, November 27, 2010

Hujung Minggu dan Walimatulurus

Assalamualaikum warahmatullahiwabaraktuh,

Salam penghujung minggu buat semua. Alhamdulillah hujung minggu ini kumulakan dengan semangat mengemas bilik, ruang tidur dirumah ibubapa ku. Sejak dari perkahwinan kami lagi, hadiah2 kiriman sahabat-sahabat tak dapat kami gunakan lagi memandangkan kami masih duduk berasingan, suami meneruskan perjuangan meyelesaikan sarjananya manakala aku telah mula kembali berkhidmat di UTHM. Insya'Allah ikut perancangan, sebelum tahun 2010 ini berakhir kami akan tinggal sebumbung di Parit Raja, berdekatan dengan UTHM, lagipun risau juga dengan keadaan ku yang sudah menghampiri 7bulan hamil.

Sempena cuti sekolah, ramaila pasangan pengantin yang menngambil peluang mengadakan walimatul-urus. Tengahari tadi juga kami ada menghadiri majlis perkahwinan teman sepejabat zaman ku belajar di UTM. Moga-moga pasangan pengantin diberkati Allah S.W.T dan selamat membina keluarga sakinah.



InsyaAllah, minggu-minggu akan datang juga akan diisi dengan menghadiri walimatul-urus rakan-rakan terdekat kami. Semoga segala urusan mereka dipermudahkan Allah S.W.T dan majlis mereka berlangsung dengan barakah-Nya. Teringat pula masa buat persediaan walimah kami. Walaupun sederhana, agak memenatkan juga. Namun begitu, Alhamdulillah segalanya berjalan lancar walau ada kekurangannya, Yang baik itu datangnya dari Allah dan yang serba kurang itu dari kami hamba-Nya yang lemah.

Yang lepas usah dikenang-kenang lama-lama, yang dihadapan masih banyak yang perlu difikirkan. Adakala terasa takut dengan tanggungjawab yang bakal dipikul tak lama lagi. Tanggungjawab sebagai ibubapa. Ku panjangkan doa agar Dia memberikan kami petunjuk dalam membina keluarga soleh dan solehah. Sungguhpun kini banyak cabaran terutamanya pengaruh media dan teknologi yang kadangkala diluar kawalan, ku harap kami mampu tempuhi dengan kurniaan kekuatan dan petunjuk dari-Nya.

Sampai disini sahaja coretan hari ini,
dari insan yang cuba menjadikan hari ini lebih baik dari semalam,

-Amira Saryati Ameruddin-

No comments:

Post a Comment