Monday, May 20, 2013

Berfikiran positif

Assalamualaikum W.B.T

Tajuk post kali ini berkitar tentang fikiran positif. Aku harus benar akui saya boleh jadi kadangkala sangat berfikiran negatif, dan adakala sangat bersemangat berfikiran positif.

Jadi post kali ini adalah sebagai peringatan buat diri sendiri supaya terus berlatih unutk berfikiran positif.

Telah dikaji oleh para saintis, bahawa dengan berfikiran positif, bukan sahaja dapat memberi manfaat kepada nurani tetapi juga jasmani dan kesihatan tubuh badan secara menyeluruh.

Dalam Islam juga kita diajar untuk sentiasa berfikiran positif, dan sentiasa tidak bersangka buruk terhadap sesiapa sahaja.



Fikiran positif terhadap diri sendiri bukan sahaja dapat memberi "confident boost" malah juga dapat meningkatkan lagi produktiviti kita seharian.

InshaaAllah, dengan berniat kerana Allah, aku ingin berlatih dan terus berlatih berfikir secara positif.

Dengan itu, aku suka sangat nak cakap aku suka layan Prof Muhaya... sebab aku suka sangat kata-kata semngat dari dia untuk fikiran positif! Tapi duk kat oversea ni, tak dapat tengok kat tv..layan kat youtube jerla. Sedihkan? Takpe, fikir positif. Alhamdulillah, masih ade tempat nak cari peluang dengar majlis ilmu kan..you tube pun youtube lah..

Inshaa Allah semoga kita sentiasa diberi kesihatan akal untuk berfikir positif, dan terus memberi aura positif kepada dunia juga!

Wassalam



No comments:

Post a Comment