Friday, February 11, 2011

Penantian Kehadiranmu, khalifah kecil...

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh.

Sudah cukup 38 minggu mengandungkan "little khalifah" dalam perut ini..
Ini juga pengalaman pertama akan bersalin, berdebar-debar juga. Ada orang kate biasanya awal, ada pula kata biasanya lewat dari due date. Apa-apa pun ku berharap semua berjalan dengan baik dan mudah-mudahan Allah mempermudahkan segala dan menyelamatkan kami berdua..

Setelah melayari pelbagai celoteh orang mengenai pengalaman bersalin masing-masing, dapatlah bayangan juga serba sedikit. Terima kasih buat semua yang sudi berkongsi di luar sana.
InsyaAllah esok ak akan ke klinik untuk pemeriksaan lagi. Semoga semuanya baik-baik sahaja

Akhir2 ini baru semangat menjahitku kembali.. masa inilah terasa sekali ingin buka blog craft dan berkongsi hasil2 jahitan ku. Peralatan bayi pun ada beberapa yang ku sempat jahit seperti tilam, bantal, sarung bakul, sarung carseat dan barut2 nya.. comelnya barang bayi. Rambang mata juga sekalipun hanya di internet. Begitu mudah sekali sekarang. Aku juga haritu borong beberapa barang di onebabyworld.com seperti breastpump set ( memandangkan aku memang nekad untuk bf selama 6 bulan secara ekslusif dan insyaAllah akn cuba juga meneruskan ke 2 tahun), cloth diaper untuk dicuba ( sekiranya dapat, ingin sekali aku menggunakan CD sepenuhnya memandangkan aku juga seorang yang sangat suka perkara2 yang tidak mencemar alam Allah ini), dan rompers comel2.. Seronoknya bershopping, kalau dahulu seronok bershopping untuk diri sendiri, sekarang seronok juga bershopping untuk bakal anak. perempuan.. tak lari dari keinginan bershopping tu..tapi of course perlu sentiasa ingat kemampuan diri dan keluarga agar tak tersasar dan of course jangan membazir. Sudah pasti syaitan sibuk membisik ditelinga kerana bazir itu sifat nya. Jadi perlulah kita berfikir panjang2 sebelum membeli-belah ye..

walau apa pun, ku harap segala berjalan lancar..

wassalam..

No comments:

Post a Comment