Wednesday, December 15, 2010

10 Muharram

Assalamualaikumwarahmatullahiwabaraktuh, salam ukhuwah.

Dalam celik pejam mata ini, sudah 10 hari kita di tahun baru. Seminggu ini aku sibuk seharian dengan kursus dan petang pula sudah kepenatan. Hari ini sudah 10 muharram rupanya, memang semalam amat diingat sangat, kurang-kurang boleh berpuasa hari ini, tapi alpa sungguh diri ini sehinggakan terlupa bila bersarapan pagi tadi. Ralat sungguh rasanya, terasa begitu alpa sekali aku terhadap Allah dan Rasul. Sunnah ini pun tak dapat nak dibuat. Sungguh begitu aku memang hanya insan biasa, masih dalam memperbaiki diri. Pesan doktor lebih diingat pagi ini, kerana akhir-akhir ini aku memang cuba untuk bersarapan di awal pagi supaya tidak makan berlebihan yang akan kelak memudaratkan proses bersalin. Sungguh alpa.. alpa.. kadangkala begitulah kita, pesanan semasa yang lebih diingat bukan pesanan seumur hidup..

Tidak mengapalah, mudah-mudahan ak dapat tunaikan dilain masa. Lagipun umur kandunganku juga sudah menjangkau lebih 7 bulan, risau juga sekiranya ia memudaratkan..kata pujuk untuk hati ini kerana agak kesal pula tak dapat berpuasa sunat hari ini..Namun begitu, kuharap ramai ummah di luar sana yang berjaya menunaikan sunnah puasa hari ini dan semoga Allah lebih memberkati kita.

Hujung minggu ini ak akan mengambil peperiksaan IELTS, tidak sempat membuat persediaan yang banyak namun kuharap dapat kutempuh dengan jayanya. InsyaAllah.Ya Allah terangkan hatiku ini, berikan aku petunjukmu dan janganlah Kau sesatkan aku setelah aku diberi petunjukMu.. Amin..

No comments:

Post a Comment